Nikon D700 – над всякакви очаквания

Default featured image
ИТ и интернет експерт, инженер, предприемач, блогър и фотограф от Пловдив. Основател на OpenFest, съосновател на Trakia.Tech, няколко технологични компании и сайта за независима журналистика „Тоест“. Фен на WordPress, книгите и музиката. Вярва, че можем да направим света по-добър.

Вашият коментар

Коментирате като гост.

  1. Така, както го описваш, D700 звучи като една невероятна малка машинка, която може да прави чудеса (в правилните ръце)! :-)

    Бих се радвал да го видя на живо някой ден…

    Малък въпрос – ако е D700 е full-frame, а D200 не е, съвместими ли са обективите, които си ползвал на D200 върху новия D700 и ако да, няма ли някакви разлики, все пак?… (ако въпроса ми е глупав, сорри…)

  2. По принцип подбирам обективите си така, че да мога да ги използвам и с филмови тела, съотвено те са ОК и за пълнокадровата матрица на D700. Имам само един обектив за crop-матрица, понеже ми е легнал на сърцето. Но дори и да не беше така пълнокадровите тела на Nikon D3 и D700 автоматично разпознават обективите за crop-матрици и съответно хващат картинката само от тази част на матрицата, където обективът е в състояние да я проектира, така че и такива обективи могат да се ползват безгрижно. Разбира се, понеже се ползва само част от матрицата, резолюцията на снимката, правена с тях е по-малка отколкото може апаратът по принцип.

    Това е едно от нещата, които много ми допадат в отношението на Nikon към клиентите си – давайки им възможност да запазват вече направените от тях инвестиции в оптика. Нали не е нужно да припомням, че чисто механично байонетът (закачането) на обективите към камерите на Nikon е един и същ от 60-те години на миналия век до днес.

  3. Матрицата ме размаза.

    Лятото пощраках с един D3 (със същата матрица) и резултати като тази снимка, на която на ISO 5000 на практика няма никакъв шум (абстрахирайте се от останалите й качества) просто ме оставиха без думи.

    Идеалът за point-and-shoot вътрешни снимки: shutter priority на… например 1/100. След това просто натискаш. Безстрашно.

  4. @Николай:

    Да, при ISO 5000 липсата на (видим) шум е направо невероятна… Видях снимката и в голям размер. Нищо. Няма шум (или аз съм кьорав нещо;-)…

    Дори само заради това съм сигурен, че всеки цент, похарчен за толкова добро тяло, си струва… А като добавим и съвместимостта с обективите на Nikon… :-)

  5. Аз преди като разказвах на всички никонски тикви че ще узреят за ФФ отоговра беше за какво ни е? какво повече ни дава :)

    Йовко ти си разбран човке знаех че ще го уцениш :)

    дълги години служба на тялото ти пожелавам и много прекрасни кадри :)

  6. В тезата за имането/нямането смисъл от по-голяма матрица има много гледни точки. И не са еднозначни. А и ценното на тази матрица наистина не е само размерът и (не, че е без значение и е за пренебрегване)… Благодаря за пожеланията! Но все пак за „никонските тикви“ очаквам да си върнеш думите обратно, че да не вадим огнепръскачката с ответните реплики ;-)

  7. Със закъснение – честито! Със здраве да направиш повече снимки на онази девойка … не с червилото ;)

    Току що видях http://www.dpreview.com/news/0812/081201nikond3x.asp

    Какво мислиш за войната на матриците? До тук ли ще спре или ще излязат физически по-големи от 24:36 (така де, 35.9:) ) с повече мегапиксели ?

  8. Големи матрици вече има от доста време – и въпреки ненормалната цена все още има какво да се иска от тях. За щастие технологиите се развиват и почти всяка година има качествен ръст в поредната нова генерация сензори… Не мисля, че този процес скоро ще утихне – даже напротив, крайно време е да се разнообразят и предлаганите видове матрици. Сензорите на Foveon (вече Sigma) и Fujifilm например имат неразвит потенциал. Слуховете твърдят, че някои други производители крият интересни матрици в изследователските си лаборатории… Има теория, че може би скоро ще видим и съвсем истински графичен процесор (да, да – GPU) зад матрицата и текущите специализирани фотопроцесори. Развитието на филма за добро или лошо затихва – сегмента му се свива до запалените фенове, специализираните приложения и тежките условия, а самият филмов процес започва да поскъпва на фона на все по-достъпния цифров процес и техника – дори в профи-сегмента… Предстоят много интересни няколко години…

Sliding Sidebar

Архиви

Бюлетин

Получавайте новите публикации всяка събота сутрин по електронна поща: