Видният канонец Scott Bourne и автор на блога за фотография TWIP след 17 години с Canon обяви оборудването си за продан и реши да премине в Nikon-ския лагер.

Интересни са разсъжденията му зад това решение – разумни и аргументирани – далеч от емоциите в нашенските форуми…

Накратко за Йовко Ламбрев

ИТ и Интернет експерт, предприемач, блогър и фотограф от Пловдив. Фен на WordPress, книгите и музиката. Вярва, че можем да направим света по-добър.

  1. Иван Генчев 4 юли 2008 в 23:40

    Аргументите му са рационални. В момента смяната системта не е така болезнана както е била във филмовата епоха, когато телата са се ползвали по десетки години и са се ндграждали. Сега телата за няколко години остаряват морално. А хубавата оптика си държи цена. Така че загубите от смяната се минимизират.

    Отговор

  2. Прекрасен пример, подтвърждаващ старото правило: не е важно с каква марка камера снимаш, важното е камерата да е подходяща за вида снимачна дейност, която упражняваш!
    Смел професионалист, не страдащ от криворазбрана маркова лоялност, търсещ за своята работа най-доброто, което предлага пазара.

    Отговор

  3. Валентин Ангелов 29 септември 2008 в 18:25

    (Не съм фен нито на „Левски“, нито на „ЦСКА“! Винаги съм бил привърженик на „Славия“…) – ;>)))
    Ами – същото е и с SLR-ите, и с DSLR-ите… Преди доста години, пипнах в ръка за пръв път Асахи-ПЕНТАКС Спотматик (1976 г.). Малко по-късно се сдобих и със собствен Pentax ME-super… Преди година и кусур – и с K110D…
    Снимал съм и с DSLR – Канони и Никони… Не ме изкушават… Не съм професионалист, но навремето съм обучаван от едни от най-добрите ни професионални фоторепортери… От тях съм запомнил едно: ако добре си изучил капризите и добрите страни, ако се постараеш да паснеш на собствената си камера, марката е без значение… Добрата оптика – ВСИЧКО!
    (Пример е Стенли Кубрик – може би единственият режисьор, поискал някога да снима без допълнително осветление, само на свещи – с обектив 1: 0,7/50 мм, поръчан навремето от НАСА и доработен за 35 мм кинокамера…)

    Отговор

  4. Не е толкова странно това решение на Scott Bourne. Трябва му бърза камера с добро ИСО, и бърз и точен АФ, снима предимно със зуумчета на 2.8, нищо чудно че избира Никон, но въпроса е че до сега те нямаха отгор на Канонските системи, нито на ПРО АФ, нито на ФФ, нито на високо ИСО, всичко това липсваше до излизането на Д3. Най-интересното за мен е със следващото поколение про тела и обективи, дали няма да се замисли обратно за връщане в канонския лагер. Технологиите и пазара се развива, по тази логика може през 2 години да се сменя системата :)

    който има пари, време и желание, няма лошо :)

    Отговор

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *